Менська поліція попереджає

Не зважаючи на широкомасштабну профілактичну роботу, яка триває зараз в районі, громадяни продовжують потрапляти у тенета шахраїв. Зловмисники і цього разу скористалися найпоширенішими на даний час схемами видурювання грошей.
Так, протягом 3-х місяців 2017 року до Менського відділу поліції звернулося 17 жителів Менського району з приводу вчинення відносно них шахрайських дій За 4 фактами поліцією відкриті кримінальні провадження за ч.1 ст. 190 Кримінального кодексу України, поліція шукає зловмисників.

15 січня 2017 року до жительки м. Мена зателефонувала невідома особа, на міський номер представились співробітниками поліції та повідомили, що її син збив людину, та потрібні гроші для вирішення питання про не притягнення до кримінальної відповідальності. Остання гроші не перераховувала та повідомила до поліції.
06 лютого 2017 року до жительки м.Мена зателефонувала невідома особа та повідомила, що її син потрапив в аварію та просить у неї 4000 грн. на лікування сина. Заявниця зрозуміла, що це шахрайство та негайно звернулась до поліції.
10 лютого 2017 року житель смт. Березна на сайті “ОЛХ” знайшов оголошення про продаж трактору. Після розмови з продавцем домовився про передоплату у сумі 1200 грн. Заявник перерахував кошти на картку «Приватбанку» на ім’я гр. Х, що з м. Суми. Після перерахування коштів громадянка Х. на телефонні дзвінки не відповідає.
22 лютого 2017 року житель м.Мена також через сайт “ОЛХ” замовив товар та перерахував гроші в сумі 580 грн. на банківську картку “Приват-Банку”.
13 лютого 2017 року до жителя м.Мена гр.П. на мобільний телефон надійшов дзвінок від невідомий чоловік, який представився працівником «Ощадбанку» та повідомив, що банківську картку гр..П. заблоковано. Для розблокування та відновлення потрібно назвати код, який прийде смс повідомленням. Пізніше, коли прийшло смс повідомлення, знову зателефонував «представник» банку, якому заявник назвав код із смс. Так повторилося чотири рази. Кожен раз приходило повідомлення з кодом і заявник кожен раз називав код невідомому. В останній раз йому повідомили, що карту вже розблоковано і відновлено можливості проведення транзакцій по ній. Лише після цього заявник вирішив звернутися у місцеве відділення банківської установи. Там йому повідомили, що з його картки знято гроші в сумі 10 000 грн.
15 березня 2017 року до жителя с. Величківка зателефонував невідомий та шахрайським шляхом намагався дізнатись дані картки заявника. Заявник ніякої інформації не наддав та повідомив в поліцію.

Тож, щоб не стати жертвою таких шахраїв, треба дотримуватись наступних правил:
1. Спілкуйтеся з незнайомими людьми не більше хвилини-двох.
Якщо у людини є конкретне і чітке прохання, він озвучить його одразу. Якщо ж вам починають говорити фрази типу «послухайте, будь ласка», «приділіть мені декілька хвилин», «от, посудіть самі», відразу ж припиняйте розмову. Зазвичай, це початок обману.
2. Перевіряйте сумнівну інформацію перед тим, як відправити грошові кошти за не отриманий вами товар, особливо через інтернет мережу купівлі – продажу товарів «OLX».
3. Якщо вам телефонують нібито з поліції – передзвоніть у вказане відділення і перевірте інформацію (так само з лікарнями чи іншими закладами. ЗАПАМЯТАЙТЕ справжній лікар ніколи не буде обговорювати діагноз та лікування по телефону!!!). Запитайте невідомого щось особисте, наприклад, в яке місто він телефонує, як звати того, хто «потребує допомоги», скільки йому років тощо. Швидше за все, аферисти працюють навмання і так швидко не зорієнтуються. Просто кладуть слухавку. Це займе лічені хвилини, але збереже ваші кошти і нерви.
4. Якщо у двері вашого будинку подзвонив невідомий, не поспішайте відкривати їх, а поспілкуйтеся через закриті. Запам’ятайте, ніхто, навіть поліцейський,, не має права вимагати впустити його в будинок без згоди власника.
5. Якщо невідомий називається співробітником певної служби, вимагайте документи. Отримавши їх, неквапливо вивчіть, вдивляючись у кожну деталь. Якщо у вас є підозри, візьміть документ, закрийте двері і для перевірки зателефонуйте туди, звідки невідомий прийшов. «Справжній» буде довго обурюватися, але дочекається вас, а шахрай втече.
Запам’ятайте що жоден з працівник банківської установи не має права пропонувати вам, проведення будь яких операції з вашими платіжними, кредитними картками, за допомогою мобільного зв’язку. В ніякому разі не надавайте будь-яких номерів телефонів якими ви користуєтеся, та кодів які вам можуть надсилати зловмисники на ваш мобільний телефон за допомогою СМС повідомлень, щоб отримати доступ до ваших платіжних та кредитних карток. У випадку коли вами втрачено чи заблоковано з тих чи інших обставин ваші картки рекомендуємо негайно звернутися до найближчого відділення Банку, або зателефонувати на гарячу лінію банківської установи. Будьте уважними, і не надавайте шахраям можливості заволодіти вашими коштами.

Advertisements